Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

maandag 31 maart 2014

Pictogrammen Agenda

Een tijdje geleden had ik bij Gietjes Corner iets leuks gezien. Zij had immer een blad van een agenda ingescand en de pictogrammen op haar computer gezet. Deze heb ik gevraagd, en gekregen ( :D ), afgedrukt (zwart-wit) en zelf ingekleurd. Deze hangen nu aan het bord in mijn klas. Maar telkens je het bord veegt met de bordenwisser of met een natte spons, moet je goed opletten voor deze pictogrammen (ik heb geen zin om ze er af te halen, namelijk). Daarom heb ik ze nu in kleur afgedrukt, uitknipt, gelamineerd en nog een keer uitgeknipt. Nu kan ik ze zo aan bord hangen, zonder veel magneten te moeten gebruiken om alle hoeken recht te houden, en zonder zorgen dat ik ze zou beschadigen bij het afvegen van het bord. Heel handig, die pictogrammen!
Voor leerlingen is het zo veel duidelijker waar ze iets in de agenda moeten invullen. Vroeger tekende ik de picto aan bord, nu 'hangt' hij er gewoon!


1 opmerking:

Laat hier je reactie achter