Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 30 maart 2014

Werkblaadjes rekenen

Omdat mijn leerlingen moeite hebben met de maaltafels, was ik op zoek naar werkblaadjes hiervoor. Ik kwam uit op een leuke site die de meeste van jullie waarschijnlijk al wel kennen. Toch ga ik hem hier vermelden, je weet maar nooit!
Op somprint vond ik wat ik zocht. Ik klikte aan dat ik oefeningen wilde over de maaltafels, vervolgens selecteerde ik welke maaltafels, welke keeroefeningen/uitkomsten ik wel of niet wilde en het werkblaadje was klaar. Dan kon ik nog kiezen tussen 30, 45, 60, 80 of 100 sommen. Ik heb verschillende werkblaadjes afgedrukt, deze ga ik gebruiken om de leerlingen te laten maken als huiswerk. Sommige ga ik gebruiken als toetsje, denk ik, of gewoon om 's ochtends de maaltafels te herhalen. Zo hebben ze elk een eigen blad in hun bank en 5 sommetjes/lln verbeteren per dag, dat moet wel lukken.

Somprint dus, een website die ik nog vaak ga bezoeken. Bijvoorbeeld voor de maandbundels, waar ik het al eerder over had, voor oefeningen (optellen en aftrekken) tot 100 met brug, ... Er zijn veel mogelijke oefeningen af te halen. Heel erg leuke site!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter