Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 11 juni 2014

Woordpakket inoefenen

Vorig jaar in maart heb ik een blaadje gemaakt om woordpakketten in te oefenen. Dit blad geeft plaats om 20 woorden te typen, de leerlingen schrijven deze woorden over op maandag / dinsdag / woensdag en er is een kolom voorzien voor extra. In dit geval kregen de lln. op maandag een nieuw woordpakket aangeboden en werd dit op donderdag getoetst via een dictee. Op deze manier oefenden de lln elke dag het woordpakket.

Dit document hoeft ook niet gebruikt te worden bij een bepaalde taal- of spellingmethode. Dit kan vrij worden gehanteerd, je kan bv ook zelf woorden in de kolom schrijven die nog moeilijk zijn bij de leerlingen. Zo kunnen ze deze woorden inoefenen.

Ik deelde het document op klascement en daar kan je het ook afhalen. Ik heb bewust geen afbeeldingen aan het oefenblad toegevoegd zodat het minder prikkels kan geven aan de leerlingen. De 'X' in de titel wordt uiteraard vervangen door het nummer van het woordpakket dat je aanbrengt.

De link naar de pagina op klascement vind je hier. Je kan het document daar gratis downloaden. (:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter