Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

dinsdag 29 juli 2014

Boekentasplanner

Ik vond onlangs op de website van Klasse een boekentasplanner. Deze was eigenlijk bedoeld om thuis te gebruiken. Ik ga deze planner wat aanpassen, wat naar mijn hand zetten, kaartjes toevoegen enz. Zodat ik deze in de klas kan gebruiken. Zo kan ik naast de agenda de leerlingen duidelijk maken wat ze in hun boekentas moeten hebben zitten. Op die manier zullen ze hopelijk geen boeken vergeten mee te nemen.

Omdat ik in september in een graadsklas kan starten, zal ik er twee maken. Eentje voor het derde leerjaar en eentje voor het 4de leerjaar. Het kan zijn dat het huiswerk zal verschillen (denk aan toetsen, bijvoorbeeld), dan zien de lln aan 'hun' boekentas wat ze moeten meenemen naar huis. Ik zal dan kaartjes maken voor de rekenboek, de taalboek, spelling, W.O., huiswerk, brieven, rapport, zwemzak, agenda, ... Enkele van die kaartjes staan al op deze planner.

Zo zou de boekentas er dan uitzien:


De kaartjes die er bij zouden horen, kan ik nog niet laten zien, want deze heb ik nog niet. Momenteel ben ik met zoveel werkjes tegelijk bezig. Ik ben beloningskaarten aan het maken, kaartjes met bewegingstussendoortjes, deze boekentasplanner, etiketten voor op de mappen, naamkaartjes voor in de klas, een verjaardagskalender, een kalender voor in de klas, deze boekentasplanner, ... Er zit heel erg veel in mijn hoofd, en alles wil er tegelijkertijd uit. Dat is niet zo gemakkelijk. Hopelijk krijg ik alles op tijd af!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter