Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

dinsdag 26 augustus 2014

Vriendje van de week!

Vriendje van de week. Wat is de bedoeling? In de fotokader komt elke vrijdag een nieuwe foto van een kind uit de klas. Dat kind is dan het 'kind van de week', dit kind mag een kruisje zetten op de kalender in de klas, mag de juf helpen, ... De andere kinderen krijgen dan de opdracht om voor het kind van de week een tekening, briefje, ... te maken en dit in de doos te stoppen. Ze mogen hun naam er op schrijven, maar dat hoeft niet. Op de volgende vrijdagochtend krijgt het kind van de week alles mee, en wordt er een nieuw kind van de week aangesteld.

Waarom op vrijdag? Die keuze is beredeneerd, ik laat een kind van de week op vrijdag wisselen, zo heeft de rest van de klas een heel weekend de tijd om na te denken over wat ze willen tekenen/schrijven voor het kind van de week en kunnen ze hier misschien ook al aan beginnen. Door de week zullen er waarschijnlijk veel kinderen zijn die na-schoolse activiteiten hebben, in het weekend hebben ze vaker wat meer tijd.

Ik hoop dat de leerlingen hierdoor vriendelijker gaan zijn voor elkaar en dat ze zich snel thuis zullen voelen in de klas. Ik maak met de leerlingen de afspraak dat ze enkele positieve zaken mogen tekenen/schrijven, ik wil geen negatieve of slechte dingen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter