Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 21 september 2014

Beloningssysteem: stempelkaart

In de klas heb ik wat drukke leerlingen die graag praten. Om de klas stiller te krijgen en ervoor te zorgen dat ze goed opletten, heb ik een nieuw beloningssysteem ontwikkeld.

Elke dag dat ze van mij les hebben (ma- di - do - vrij) krijgen ze 5 kaartjes. Hebben ze op het einde van de voormiddag nog een of meer kaartje(s) over, dan krijgen ze een blauwe stempel (de like-stempel van facebook. Die liet ik eerder al zien). Hebben ze geen kaartjes meer over, dan krijgen ze een rode stempel (de dislike stempel van facebook, dus).

Heeft heel de klas een voormiddag een blauwe stempel gehaald, dan krijgen ze een bolletje (van mijn klassikaal beloningssysteem). Heeft 1 kind of hebben meerdere kinderen een rode stempel, dan krijgen ze geen bolletje.

De leerlingen die op vrijdagmiddag 4 blauwe stempels hebben, krijgen een sticker als beloning voor hun goede werk die week.

Waarvoor moeten de kinderen een kaartje afgeven:
- praten in de klas
- niet op tijd klaar zijn
- niet netjes in de rij staan
- de les storen
- ...

Ik heb dit nu een week gedaan en het werkte wel bij mijn leerlingen.

Zo ziet mijn stempelkaart er uit:
Voorlopig gebruik ik het onderste nog niet (deze week oefenen we op). Maar ik heb het er al bij gezet om eventueel in de toekomst te gebruiken. Kinderen die echt een probleem hebben met bv. praten in de klas, worden dan enkel daar op beoordeeld voor de kaartjes en de stempels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter