Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

woensdag 10 september 2014

Hoekenwerk sjabloon computer

Ook voor computeropdrachten maakte ik een sjabloon. In plaats van vakdomeinen, staan er hier echte vakken zoals wiskunde, spelling, taal, ... In deze hoeken is het de bedoeling dat de leerlingen oefeningen maken op de computer die ergens in deze vakken thuis horen. Kinderen werken graag met computers, op deze manier oefenen ze op een voor hun leukere manier de leerstof in.


Ik hoef niets meer te zeggen over de indeling van het document, veronderstel ik. Weer dezelfde indeling van titel, opdracht, tijdsaanduiding en aantal personen, het nodige materiaal en dan een vakje waarin de opdracht wordt verduidelijkt. Hier staat dan vaak ook bij hoe ze naar de website moeten gaan, als ze een website nodig hebben. Ook is er in datzelfde grote vak een 'nieuwe' zin: Hoe werkt het spel,  vermits de opdrachten met de computer vaak spelletjes zullen zijn om speels de leerstof in te oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter