Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zaterdag 4 oktober 2014

Rekenkaarten

Ik was weer eens aan het rondkijken op klascement.net. Ik zocht nog wat spelletjes om in mijn hoekenwerk te stoppen of om de leerlingen te laten maken wanneer ze sneller klaar zijn of wat spelletjes om de maaltafels te automatiseren. Ik kwam deze leuke bijdrage tegen van een leerkracht uit Vilvoorde. Het gaat om 16 rekenkaarten, een oplossingenblad voor leerlingen en ook 16 verbeterkaarten (die dus bij die rekenkaarten horen). Op deze manier kunnen leerlingen die sneller klaar zijn, een rekenkaart nemen. Ze kunnen deze oplossen in de kladschrift, of op een oplossingenblad. Zijn ze klaar? Dan nemen ze gewoon een verbeterkaart en verbeteren ze hun oplossingen met groen! Superhandig! Gewoon nog printen, uitknippen, lamineren, weer uitknippen en gebruiken in de klas!

De link naar de rekenkaarten vind je hier.

Hier een voorbeeldje van de rekenkaarten. Ze zijn niet van mij, maar ik vond de bijdrage zo enorm leuk dat ik ze toch even deelde! Ik hoop dat de maker van deze kaarten dat niet erg vindt.
Ik vond de kaarten zo heel erg goed, ik vond het ook niet nodig om ze te hermaken en zo naar mijn hand te zetten (wat ik meestal wel heb).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter