Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciƫren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zaterdag 14 maart 2015

EHBO

Ik vertelde onlangs al even dat ik iets met EHBO aan het doen was. Vandaag meer daarover.

In de opleiding kregen we het vak EHBO. Vaak is de verzorging van wonden die kinderen op school oplopen ook niet zo groot. Toch vond ik dat ik er nog wat te weinig van kende. Ik heb wel zo een boekje moeten aankopen 'EHBO voor leerkrachten', maar wie kijkt er nu in een boek wanneer het snel moet gaan?

Onlangs kreeg ik het grote boek van het Rode Kruis (HELP! Eerste hulp voor iedereen) in handen. Ik ben ermee begonnen om fiches te maken van de belangrijkste 'ongevallen' die zouden kunnen voorkomen op school. Ik typ het uit in handige fiches, maar ik typ niet heel het boek over. Wanneer er aandoeningen zijn die niet echt op school zouden kunnen gebeuren (beroerte, verplettering, ...), dan zet ik die gewoon niet op mijn fiches.

Momenteel is zeker nog niet alles klaar (na 2 weken zit ik nu bijna in de helft van het boek).
Ik houd jullie hier zeker nog van op de hoogte.
Morgen komt er meer informatie over een eerste deel van mijn kaarten.

Tot morgen, dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter