Gebruik documenten


Beste bezoeker,

je mag van mij de documenten die je hier vindt, vrij gebruiken in je eigen klas (of thuis). Wel zou ik het appreciëren dat je mijn naam of de link naar mijn blog vermeld bij je bronnen. Zo vinden ook mensen die jou documenten zien de weg naar deze blog.

Zie je op mijn blog een document dat je graag zou hebben? Vul dan het contactformulier aan de rechterkant in!

Heel erg bedankt!

zondag 19 maart 2017

Over het nut van een papieren agenda

Enkele weken geleden postte ik iets over Google Agenda en wat ik daar zo positief aan vind. Deze agenda van Google gebruik ik voor mijn privéleven. Afspraken in verband met school zoals vergaderingen of op welke school ik dan aanwezig ben, zet ik daar ook in om het overzichtelijk te houden voor mezelf en mijn partner. Maar ik gebruik ook nog een papieren versie.

De agenda die ik nu heb (papieren versie) komt van Hema. Ik heb er eentje met mapjes en flapjes waar ik foto's in kan steken of briefjes of ... Eerlijk gezegd, briefjes zitten er nooit in, foto's zitten wel in de flapjes.



Toen ik 'm kocht in augustus begon ik ook gelijk al mijn andere afspraken in deze papieren versie te noteren, alles wat eigenlijk al in mijn Google agenda stond. Gevolg? -> Na een paar weken lag de papieren versie oningevuld in de kast en bleef die daar stof verzamelen. Ik startte aan een nieuwe interim, halftijds en stond dus ook enkele dagen in een andere school. Hierdoor had ik meer overzicht nodig wanneer ik waar en in welke klas stond. Wat ik toen ben gaan doen, lees je hieronder.

Waar gebruik ik deze agenda nu wel voor? Ik schrijf er alles in wat met school te maken heeft. Wanneer ik in welke school sta, welke week (zwemweek, turnweek, (on)even week, ...) het in die school is, of het zwemmen is, toets, een buitenschoolse activiteit, ... Dingen die die dag belangrijk zijn. Ook wanneer ik die dag iets moet doen in verband met school staat het er in (iets opzoeken en doormailen, iets opnieuw bekijken, ...).

Ik ben blij dat ik hier nu mijn systeempje in heb gevonden en ben van plan dit te blijven volhouden. Ik deel het hier omdat er misschien nog mensen zijn die mijn systeempje handig vinden en dit willen uitproberen of gebruiken.

Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat hier je reactie achter